Wednesday, January 20, 2010

AKHIR ZAMAN YANG MENCABAR...



Tanda-tanda akhir zaman

Sabda rasulullahi saw dalam hadithnya :

Golongan yang ramai sekali didalam Neraka adalah terdiri daripada wanita.

Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.  Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.

"Di antara tanda-tanda hari kiamat ialah akan muncul  pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang

Allah s.w.t. berfirman di dalam Al Quran,

Wahai orang-orang yang beriman peliharalah dirimu dan keluargamu daripada Azab api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu, penjaganya malaikat2 yang kasar, yang keras dan yang tidak mendurkai Allah swt terhadap apa yang di perintahkannya.
(Surah At Tahrin, ayat 6).

Assalamualaikum…

Disini ada sedikit sebanyak ingin saya memperingati kepada Ibu-bapa suami-suami dan  wanita-wanita mengenai menutup Aurat seperti yg di maksudkan dalam Al’Quran dan Hadith.

Wahai muslimin dam muslimat yang saya kasihi dan hormati, perkara ini bukanlah  cerita suka-suka atau rekaan belaka, Tetapi lihatlah dgn dua biji mata kamu sendiri atau kajilah tentang perkara di atas samada benar atau pun tidak, kata rasulullah.

 Berapa ramaikah  perempuan-perempuan di zaman ini menutup Aurat seperti yg dimaksudkan dalam Al’Quran dan Hadith.

Allah s.w.t. berfirman di dalam Al Quran,

Katakanlah kepada wanita beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan menjaga kemaluannya serta tidak menampakkan perhiasannya ( bentuk tubuh badan ) kecuali yang biasa nampak darinya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudungnya ke Dada mereka .Surah  ( An Nur ) ayat : 31.

Lihatlah cara remaja Islam kita memakai tudung, mereka sangka mereka sudah sempurna dengan menutup Aurat, malah mereka sengaja menunjuk-nunjukkannya. Mereka memakai dgn bermacam-macam fesyen pula, dgn tidak mengikut syariat yg telah ditetapkan oleh Allah. Kain tudung yang sepatutnya menutup dihadapan ( dada ), mereka alihkanya pula kebelakang. Ada pula yang memakai tudung dengan mengikat di tengah-tengah seperti net tai. Tapi kedua belah kiri dan kanan terbuka. Dan ada pula sebelah dihadapan dan sebelah di belakang Cara ini ada pula yang diikuti oleh orang-orang yang dah berumahtangga. Maasha Allah !!!!. Adakah ini dikatakan menutup Aurat dalam Islam?





Mereka memakai tudung tapi memakai baju atau T-shirt yang ketat-ketat sehingga menampakkan susut tubuh badan. Mereka memakai tudung tapi memakai seluar Jeans yang ketat-ketat sehingga menampakkan bentuk punggung mereka. Di sini bukanlah  islam melarang  memakai seluar Jeans, tapi kalau pakai pun pakailah dengan baju yang labuh. Supaya bentuk punggung tidak kelihatan nampak.

Dan fahamilah sekalian anda sedang di Laknat oleh Malaikat sepanjang kamu berada dalam pakaian tersebut. Kamu bukan saja menjatuhkan maruah Islam malah kamu sedang menjatuhkan agama Allah. Janganlah bersikap angkuh terhadap Allah. Cuba kamu bayangkan apakah yg  akan terjadi sekiranya Malaikat Maut mencabut nyawa kamu ketika itu. Na a’uuzubillahiminzalik

Ini baru kita kaji pada orang yang memakai tudung. Bagaimanakah pula dengan nasib orang-orang yang tidak memakai tudung lagi.Allah sahaja yang dapat menolong mereka.

Dan ini pula kajian daripada para Ulama seluruh dunia, iaitu tentang baju yg sangat di gemari oleh kaum perempuan Islam masa kini terutama di Negara Malaysia iaitu baju tidur atau lebih di kenali dengan nama baju kelawar. Baju tidur atau kelawar hanyalah di pakai semasa tidur atau  pun semasa berada di dalam rumah, itu pun bersama suami sahaja. Tapi sayang ramai yang daripada golongan mereka tidak sedar dan sanggup pakai baju tersebut dan keluar berjalan, terutama ke pasar malam. Apakah mereka tidak tahu apa itu AURAT ataupun tidak mendapat pendidikan agama langsung ataupun disengajakan. Tidak kah kamu merasa malu.

 Apakah yg sedang berlaku, mengapa kita mengambil perkara ini seperti remeh temeh atau biasa sahaja. Ingantlah kamu bahawa Ibu-bapa yang tidak menegur anak dan Suami yang tidak menegur isteri dikira Dayus dalam Islam maka di akhirat ia akan di masukkan kedalam lubang yang terdapat dlm Neraka Jahanam. Rujuklah hadith rasulullah.


Orang kafir mentertawakan dan tanya kepada org Islam, Ooh beginikah caranya org Islam menutup Aurat. Masih tidak sedarkah kamu bahawa syaitan sedang menipu kita dgn peredaran masa. Apakah Ibu-bapa,suami-suami dan perempuan perempuan tidak tahu tentang perkara ini atau pun memang di sengajakan.

Kalau kita tegur kepada Ibubapa, mereka mengatakkan tak apalah, alah biasalah budak-budak sekarang bukan nak dengar cakap,tenggoklah nanti saya tegur, perkataan macam inilah yang akan membawa padah kepada kita dan keluarga kita di Akhirat kelak.


Apakah mereka takut menegur kpd anak-anak  dan isteri-isteri mereka.
Apakah mereka tidak takut akan Azab Allah yang pedih. Apakah kamu lupa Allah telah memberi amanah kepada setiap manusia untuk melaksanakan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga..

Lihatlah jika perkara ini berlaku kepada keluarga kamu, bermakna mereka telah menjadi contoh kepada tanda-tanda akhir zaman. Mahukah ini berlaku kepada keluarga kamu








Apakah kamu sekalian beranggapan Al’Quran in sebagai cerita donggeng. Tidakkah kamu percaya akan hari kiamat. Tidakkah kamu percaya kita akan di bangkitkan semula. Apakah kamu ingin memperdustakkan ayat-ayat yang diturunkkan oleh Allah. Apakah kamu tidak melihat tanda-tanda kekuasaan Allah yang berlaku di muka bumi ini seperti gempa bumi, Tsunami dan bermacam-macam lagi.

Tolonglah sedar wahai muslimin dan muslimat yang saya kasihi dan saya hormati,janganlah kamu anggap perkara ini remeh temeh. Wahai saudaraku sekelian, marilah kita menasihati anak-anak kita, isteri ,adik serta saudara mara kita.Marilah kita selamatkan diri kita dan kaum keluarga kita daripada Azab Api Neraka Itulah kata kata Allah dalam Surah At Tahrin, ayat 6.

Itulah satu-satunya tanda kasih sayang kita terhadap mereka.

Janganlah kita asyik sibuk dengan dunia yang sementara ini. Kembalilah kepada Al’Quran dan Hadith. Rujuklah kepada orang2 yang Alim, para Ulamak,Ustaz atau Ustazah dan ramai lagi yang bersedia menunjukkan kita kejalan yang lurus dan benar.Belajarlah ilmu agama sedikit sebanyak agar kita tahu kebaikkan dan keburukkan didalam Islam. Dan ianya akan memudahkan jalan untuk kita  menuju ke syurga.

Rasulullah  s.a.w. bersabda, Barang siapa keluar mencari akan didalamnya ilmu Allah, maka Allah akan memudahkanya ia jalan menuju ke Syurga.

Kawallah anak-anak kita yang  sangat suka mengikuti fesyen zaman kini  yang sedang di perdayakan oleh Syaitan. Mereka berpakaian tapi pada dasarnya mereka telanjang.

Kasihanilah meraka…..mereka masih tidak sedar akan pedihnya azab api neraka.

Saya memohon ampun dan maaf sekiranya ada perkataan yang menyakiti hati saudara sekelian. Saya Cuma memperingati saudara serta diri saya sendiri.

Marilah kita insaf, bertaubat dan  ikuti perintah Allah, agar kita dimasukkan kedalam syurga bersama dgn org-org yg solih.



Wassalam!!!!

Daripada Tafsiran Ulamak seluruh Dunia. (Asal Bahasa Arab)


Jeddah……



0 ulasan:

HALWA TELINGA

Blogger template 'Browniac' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP